Varför bry sig?

publicerat i Allmänt;
Torsdag 11 april 2024

Jag vänder upp mitt ansikte mot det lätta regnet. Andas. Känner. Andas. 
Det är kallt. Blåser kallt. Mulet. Jag fryser i vårjackan. Går ett varv på gården. Går in. Andas in. Andas ut. Andetag. Livet. 

Jag fick en nypa välbehövlig luft. Tankarna mal i huvudet. En ickekriminell pappa dödas mitt framför sin son. Skjuts i ansiktet. Han sa ifrån till ett gäng unga…helt oskyldig, öppen gata, på väg till simhallen…detta händer i vårt land, detta händer nu…

Jag är så less på alla kommentarer och "goda råd" som väller över en på sociala medier. "Bry dig inte om det du inte kan påverka". 
"Bry dig inte"… nä, det är väl det människor i dessa ungdomars liv gjort. Inte brytt sig. Vuxna. Politiker. 

Jag vet att jag inte har någon makt att förändra förutom att rösta på politiker som vill förändra från grunden. Förebyggande. Se allvaret, ta ansvaret. Var är de? Aha, det handlar om ekonomi…miljardärerna måste ju få sina pengar och visst ja…krigsmaskinen också…
Men jag reagerar ändå. Med sorg och ilska. 

(null)
<3

Jag är lyckligt lottad här i livet. Jag har t ex barnbarn. Som är omgivna av kärlek. Den yngste ringde igår på FaceTime till "fafa". Hunden och jag hörde hans röst och hunden sprang snabbt till mobilen och visade upp sig. Jag hörde Noah fråga efter "famo" och det leendet och den kärleksfulla blicken som mötte mig, kommer värma mig i hjärtat flera dagar framöver. <3

Hoppas att Du har sådant som värmer ditt hjärta.  Och att Du bryr Dig! :-)

Andetag
Dagens meditationsbild med ord:

(null)

♥️


Taggar: #brysig#barnbarn#gäng#våldet#värmerhjärtat#meditationsbild#lättregn;

Kommentera inlägget här :