Snödroppen och trädfällning

publicerat i Allmänt;
Fredag 5 april 2024
Solen gick upp 06.02 och hon går ner 19.47
Irene och Irja har namnsdag
 

(null)
Plötsligt fanns den ju där! I fjolårsgräset: snödroppen <3 Igår. 
Och nu är den gömd under snön. I dag. 

Idag fälls det träd här i vårt område. Man fäller träd som enligt expertis har för grova rötter, rötter som kan gräva sig in under husen. Enligt annan expertis stämmer inte detta… Det är med sorg jag ser dem falla. Träden som utanför mitt fönster brukar vara fulla med sidensvansar på hösten. Vad kommer hända nu? Nya träd? 
(null)
Det är med en ytterst säker precision som trädet faller, i den trånga passagen mellan husen. 
Adjö träden! Tack för den tid ni var här! Pelaraspar heter träden och ska enligt det man sa i början, när området byggdes, vara passande träd just här. Några träd får finnas kvar…

Så grått det blev nu här på sidan. Måste pigga upp med lite härlig färg:
(null)
<3

Tro det eller ej…men ikväll är det hockey igen…;-) Bortamatch så jag får sällskap i tv-soffan. Har aldrig sett så många matcher som denna säsong. Ännu har jag inte tröttnat, det är för spännande för det. :-) Och jo, vi ser annat också och ibland inget alls. :-)

Fredag. Önskar Dig en fin helg! Med sol och värme. Med vårblommor och fågeldrill. Om det nu inte blir just så, önskar jag Dig ändå en fin helg, det finns ju annat som är fint också! :-)

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:
(null)
♥️


Taggar: #snödroppe#trädfällning#pelaraspar#fredag#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :