Genom molntäcket

publicerat i Allmänt;
Söndag 7 april 2024

Det regnar och är skapligt varmt här idag. Snön får ge vika. :-)
 

(null)
<3

Såg igår en mycket speciell film. En dokumentär. "Miraklet i Gullspång". Om du har sett den så förstår du varför jag kallar den speciell. :-) Den tar tag i en, den berör samtidigt som den är mystisk och märklig. Jag rekommenderar den varmt om man gillar dokumentärer och mysterium. SVT Play. 

Glad nyhet: Murhaf, 12-åringen, som slog rekord i Majblommeförsäljning, förra året, får stanna i Sverige. Liksom hans familj. :-)

ABBA. Igår var det 50 år sedan ABBA vann Eurovision! Med Waterloo, låten som jag inte tyckte "var så bra" ;-) Men oj, vilken resa de startade via vinsten, de där fyra! Snacka om succé!!!
(null)
Den här bilden gör mig glad. Gillar de här tjejerna. Speciellt Frida. :-) Och de där kläderna! Minnen ploppar upp. Trevliga minnen. :-)

Det är ännu en minnesdag idag. Ett fruktansvärt minne. Som ledde till 6 månaders helvete…som fortfarande pågår…du vet, jag skriver inga namn…våld föder våld i en galen spiral…och omvärlden är inte helt tyst, men vår regering är det…

(null)
Hej solen! Gillar dina försök att bryta dig genom molntäcket. 

Jag har vänner som är sjuka och vänner som är oroliga över sina anhöriga. Till dem går mina tankar speciellt idag. Hopp, läkning…jag ber… <3

Tillönskar Dig en vecka med sol och värme. En skön vårvecka. Det behöver vi alla nu! :-)

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)


♥️





Taggar: #gladnyhet#solen#minnesdag#våldspiral#vinst#musik#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :