Välkommen

publicerat i Allmänt;
Fredag 12 april 2024

Det bästa vårtecknet: Sädesärlan är här! Varmt välkommen! <3
Det var maken som såg den när han gick ut på gården tidigt i morse. Sen kom han in och meddelade mig att: "träffade på din kompis här ute." ;-)

(null)
"Stulen" bild ur en bok "Fåglar från fönstret". Foto: Erling Schön 

(null)
Innan solen lyckades ta sig fram helt fullt ut. På förmiddagen var allt stilla och tyst. Förutom fågelsången. Det är en varm, skön, vårdag. 

(null)
Ett litet kort som jag hittade i en låda. :-)

Alla rosor ska inte tuktas" heter en självbiografi av politikern Anna-Greta Leijon. Jag önskade den till födelsedagen, av min pappa, som ogillade allt och alla som hade med "sossar" att göra ;-) Och han köpte den! :-) Det här var i början av 90-talet. Jag gillade Anna-Greta eftersom hon vågade säga ifrån när det var något hon ogillade inom partiet. Hon var också, som någon skrev, en feministisk förebild. Nu har Anna-Greta slutat sin jordevandring. Vila i frid. 
(null)

Så blev det fredag igen. Tillönskar Dig en fin helg!  
För oss blir det nog en "fixarhelg" på gården. 

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:
(null)

♥️

Taggar: #feministiskförebild#sädesärlanärhär#varmt#fixapågården#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :