Stå upp för Ukraina

publicerat i Allmänt;
Söndag 25 februari 2024

(null)


Jag försöker minnas vad jag kände för två år sedan när Ryssland invaderade Ukraina. Jag tror att jag, liksom många andra, hamnade i chock. Krig, så nära och under min levnad…Sen ett uppvaknande, "ja, det händer nu" och förskräckelse över krigets fasor. Hoppet fanns där, "kriget kan ju inte pågå så länge"…oron…hoten…"kan vi drabbas?"… en verklighet som "drabbade oss"…. alla för och emot NATO…tiden gick… kriget fortgick…konsekvenser…flyktingar…siffror, död, förödelse….jag läste allt färre nyheter och rapporter…..en ny konflikt ( som ju också egentligen är gammal) blossade upp i en annan del av världen…. Ny förtvivlan. Gemensamt är en känsla av stor sorg. Så mycket är sönder…krossat, dött…

(null)
Hedrar Ukraina <3 Och vi måste fortsätta : STÅ UPP FÖR UKRAINA!!!

En grå söndag. TV:n står på här och den kommer stå på en hel del timmar idag. Jo men visst: dam-och herrhockey på schemat. ;-)

Förutom en fin och bra söndag tillönskar jag Dig en fin och bra vecka. Lite speciell vecka med tanke på den där "extradagen" som dyker upp vart fjärde år :-)
Kom ihåg att Du är Bra, Du är Värdefull precis som Du är! <3

Andetag
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #ståuppförukraina#hope#chock#sorg#hockey#andetag#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :