Verkligheten som stör

publicerat i Allmänt;
Torsdag 15 februari 2024
Internationella barncancerdagen
Geléhallonens dag


(null)
Alla-hjärtans- dags-tulpaner. Från maken igår. Så tacksam <3

Nej, jag tycker inte att man ska störa i riksdagens debatter.  Men, igår kände jag ändå, att det behövdes… det som skedde…

Rösten som höjdes i protest mot barnamorden var besvärande…

Tyst! Ut! 

Verklighet och sanning hör inte hemma i riksdagen 

Stör oss inte! 


12 300 döda barn…jag förstår inte hur man kan kalla detta: "rätt att försvara sitt land"…??? Jag skäms över vår regering…
Jag är väl medveten om vad en del människor tänker om mig när jag skriver om konflikten. Jag är inte pro något och inte anti något. Jag bryr mig om barnen, de oskyldiga, deras rätt att leva…och om det är "vänster", ja, då är jag vänster. För mig är det min värdegrund som har sitt ursprung i Jesus kärleksbudskap och min inre kompass som styr mig. Jag är inte kyrklig och inte religiös. Och efter att ha läst i en frikyrklig tidning förstår jag att jag inte heller är "kristen". 
Ja, ja, det är som det är med mig. Jag står för mina ord. 
Slut om detta nu. :-)

(null)
Visst är de söta de här små tulpanerna! De heter popcorn:-) Jag blir så glad av dem. Det finns så mycket fint i vardagen att bli glad över. Eller hur? 

Nu lite lugnande :-)

Andetag:
Dagens meditationsbild:
(null)

Kärleksbudskap 
♥️

Taggar: #konflikten#störa#verkligheten#barnen#tulpaner#popcorn#meditation;

Kommentera inlägget här :