Anropar himlen

publicerat i Allmänt;
Fredag 5 januari 2024
Trettondagsafton 

(null)
Marie har lämnat jordelivet… Vila i frid <3
Tack för all musik, texter och melodier. Tack för allt du delade med dig av. När man lyssnade på dina texter, sommarprat och bok kom man din sorg och din smärta så nära. Även din glädje, din humor. Tack <3
Nu får du sjunga med i änglakören. Tillsammans med din "Josa" och din "Mange"…

Anropar himlen

"Jag kan se hur du letar bland frågor och svar Ensamma du, samma ensamma jag Det kallas för livet och du vet alltför väl Att det som brinner inom oss, det kallas för själ Vi jagar och springer från där vi kom från Men alltid en längtan att få komma hem
Ovan molnen finns en stad nånstans För dem som vi som förut fanns Det hörs ekon utav lyckoskri Fast det svarta finns kvar inuti
Anropar himlen Vart tog ni vägen? Anropar himlen Svara till jorden"
- Ur "Anropar Himlen" text: Marie Nilsson Lind
(null)

Dagen är som dagar är just nu. Kallt och det snöar. Min kropp säger ifrån och jag vilar så mycket jag kan. Våra gäster är lyckligt hemma nu, jag är tacksam för mysiga dagar. Nu inväntar vi nya middags- och nattgäster. 

Ikväll blir det hockey. Junior-VM-final och så spelar favoritlaget hemmamatch. :-) Det blir till att zappa:-)

(null)
<3

Nu önskar jag Dig en riktigt fin Trettonhelg!

Kärlek
♥️

Taggar: #marie#sorg#trettondagsafton#tulpaner#himlen#änglakören;

Kommentera inlägget här :