Besvärlig vinter

publicerat i Allmänt;
Måndag 15 januari 2024
Tulpanens dag

(null)
Foto ner mot ån igår kväll. Ser ut som ett alldeles eget snölandskap där nere :-) 
Sen dess har det snöat hela natten och en stor del av dagen…

Får man beklaga sig angående vintern? Det är väl inte lika känsligt som att klaga på het sommar? ;-) Visst, det är bra att det fortfarande kan bli snörika och kalla vintrar ibland. Men någon måtta får det väl vara!  När temperaturen går upp och går ner stup i kvarten och det blåser iskallt. Ser hur besvärligt många äldre har det när de försöker ta sig fram med rullatorer och käppar. Och föräldrar med barnvagnar. Vecka efter vecka. Och alla trafikolyckor i halkan…Denna vinter är besvärlig. 
Så nu har jag gnällt på det som jag inte kan förändra… suck…

(null)
En av alla mina "tulpancollage"… :-)

Vi är i mitten av januari. Jag funderar på hur året startat. Det är så många nära och kära som mår dåligt, sjukdomar och sorger av olika slag. Optimisten i mig säger att "nu kan det bara bli bättre"… pessimisten inom mig säger: "hur ska detta sluta?"
Det är ändå bäst att inte veta…tror jag…men nog vore det skönt att veta att Trump inte vinner presidentvalet…
Må 2024 vara ett fint nådens år!!!

Vi får bry oss om varandra! Mycket, mycket och innerligt! 
Och faktum är ju att: efter vinter kommer Vår! :-)

Omsorg
♥️


Taggar: #besvärlig#vinter#tulpanensdag#inteveta#åretsbörjan#klaga;

Kommentera inlägget här :