Solsken och minne

publicerat i Allmänt;
Lördag 27 januari 2024
Förintelsens minnesdag
Hemtjänstens dag

Min härliga svärmors födelsedag. Grattis till henne! :-)

(null)
Solen skiner idag. Vi tar en långpromenad. 

Det är en viktig dag. En dag att påminnas om vad rasism och extremism kan leda till…det hände då, det händer nu…

Dagens ord:
"Att komma ihåg vad antisemitismen är. Att hat inte är en åsikt, men alltid ett dödligt vapen."
- Malin Persson Giolito -
Instagram idag. 

(null)
Det är en vacker vinterdag med en aning vårkänsla i form av takdropp. :-)

(null)
Här har man tippat snö… (null)Snörik hamn
(null)
"Någon" verkar ha raskat över isen?

Vilket drama handbollsmatchen blev igår! Slutade i mina och många andras ögon, orättvist. Nu får vi hoppas på brons! 
På spåret är ett program jag aldrig tröttnar på. Så skönt att få testa kunskaper, allmänbildning, minne…och det där med minnet blir ju sämre med åren…"det där borde jag kunna", "jag känner så väl igen det men…" Men det är kul i alla fall! :-)

(null)
Hm…en "fastfrusen" tomte? Almagrundet. 
(null)
Vackert. :-)

Tänder ljus
Ikväll för att hedra förintelsens offer. Och för alla offer i krig och våld i världen idag. 

Till sist: 
En liten journalgroda från Instagram:
" Känt av huvudvärk under morgondagen"

God fortsättning på helgen! 

Minnas
♥️

Taggar: #minnesdag#förintelsen#påspåret#solskensdag;

Kommentera inlägget här :