Soligt och kallt

publicerat i Allmänt;
Tisdag 16 januari 2924
Solen gick upp 08:44 och hon går ner 15:19. Visst känner man av ljuset lite mer nu! :-)
 

Balder lägger sig i solfläcken på golvet. Varmt. Ute är det kallt men solen skiner från en blå himmel. Och den skiner in. Fint med sol men jag ser alla smutsfläckar och allt damm som gömt sig i mörkret. Nog har vi städat, men ändå… :-(

(null)Eller i solstrålarna i soffan. :-)

En ny bok väntar på att bli läst. Jag närmar mig den med förväntan men också lite tvekan. Jag vet att den kommer att beröra djupt. 

Den handlar om psykisk ohälsa. Om det som förr var tabu och skambelagt men som vi alltmer öppnar upp och talar om i den tid som nu är. Mmm…talar…men "gör" vi något? Det är ju sant att "har man aldrig varit där", kan man aldrig till fullo förstå. Nä, men man kan fråga och LYSSNA. Inte slå ifrån sig, inte komma med "råd", inte bli arg…och framförallt inte säga att den som mår dåligt är en egoist (som jag fått höra genom åren)

Och: det finns hjälp att få…

Så viktigt att alltfler berättar! Som modiga Tilda och Frida Boisen i "Aldrig släppa taget".

(null)
Viktigt! 

Vi tog en promenad i solskenet. Ordentligt påpälsade. Inte skönt ute, men friskt. :-)

(null)
Grönt. Vitt. Brunt. Solgult.

(null)
Det får bli Dagens ord…


Frid i ditt sinne tillönskar jag Dig! 
Och…
Fred
♥️

Taggar: #fred#soligt#kallt#ljusare#psykiskohälsa#bok#lyssna#frid;

Kommentera inlägget här :