Skeppet

publicerat i Allmänt;
Fredag 15 mars 2024

Kristoffer och Christel har namnsdag 
Long Covid Awareness Day (Postcovid) Mycket väl värt att uppmärksamma! Skaffa info och kanske bidra till forskning. 
   
 
Det känns som om själva tiden går fort, men våren chillar och t o m stannar upp ibland. Fast man vet ju, det händer saker där nere i jorden och i stam och grenar. Hela tiden. 


(null)
Jag har en vän. En väldigt skicklig modellbyggare. Skeppet på bilden är min mors. Det var väldigt smutsigt och illa tilltygat efter hennes flytt. Men nu har min vän, Kajsa, lagat och snyggat till det.   Med tålamod och skicklighet. Och resultatet blev ju fantastiskt! Mamma är så nöjd!  :-) 
Ska berätta mer om själva skeppet när jag har tillgång till fakta. :-)

Nu ska det regna. Och sen ska det snöa… Jaha…det är väl som vanligt då: bara att gilla läget…
"Det ska ske sju bakslag innan det blir vår på riktigt"
Enligt Bondepraktikan 

(null)
<3

(null)
I olika ljus. Fascinerande spektra :-)
——————————
Igår kväll plockade jag fram papper, färg och penslar…igen…efter ett lååångt uppehåll. Ville bara känna hur det kändes. Att experimentera lite. Det var kul :-) Nej, jag visar inget, måste "leka" lite till. 

En fin helg tillönskar jag Dig! :-)


Andetag
Dagens meditationsbild och ord är lite annorlunda. Kanske lite mer av en bild att fundera lite över…hm… ;-)

(null)

♥️




Taggar: #skeppet#gillaläget#meditationsbild#börjatmålaigen;

Kommentera inlägget här :