Gult är inte fult

publicerat i Allmänt;
Fredag 22 mars 2024

(null)
Gult. En varm färg. Behövs så här års. Eller hur? 

(null)
Gult! 
När jag kollar väderprognosen för nästa vecka och ser: snö! Då tänker jag på denna:
(null)
Ur boken "Plommon till alla barn". Illustrerad av Lena Anderson

Jag fortsätter rensa. Bland papper och prylar. Så jag "hinner" inte (vill inte) kolla världsnyheterna, Jo, jag ser rubriker och konstaterar att det mesta är lika negativt och bedrövligt och allvarligt som alltid. En positiv nyhet snappade jag upp: Järnvägsmuseet här i stan öppnar igen i juni! Äntligen! :-) Något för barnbarnen att besöka. Även för vuxna. :-)

Det blir ett kort inlägg idag. 
Det är fredag! Trevlig och Vårlig Helg önskar jag Dig! 

Andetag
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #gult#varmfärg#meditationsbild#rensar#järnvägsmuseum#trevlighelg;

Kommentera inlägget här :