Glad Påsk!

publicerat i Allmänt;
Lördag 30 mars 2024
Påskafton
Glad Påsk! 
Tänk så fint! Efter gråa, tunga dagar skiner nu solen från en klarblå himmel! Så passande på självaste påskafton! 
Så är det hos mig. Jag hoppas solen skiner på Dig också, var du än befinner Dig! :-)

(null)


Och allt föds på nytt…
 
I natt går vi över till sommartid. Ja, vi ställer fram klockan 1 timme…

(null)
Gammalt påskmotiv. :-)

(null)
Vackraste "påskägget" är i keramik och kommer från Paradisverkstan på Öland. <3 

"Ägget är en symbol för pånyttfödelse och liv och markerar påskens budskap om uppståndelsen. Målade och dekorerade ägg gavs ofta bort till vänner och bekanta i påsktid. Att ge varandra påskägg på påskafton är en europeisk sed, sedan i varje fall 1700-talet." (Norrbottens museum)

"Vem ger du en puss i påsk," undrar man i media. Ja, jag ger maken och hunden påskpussar. :-) Och så tänker jag på de som inte har någon att pussa…

(null)
Några molntussar på himlen när vi gör oss redo för promenad. Ser ni Balder?  Han har nog sina funderingar kring vart ekorren är…inte dykt upp vid fågelmatarna än…desto "tokigare" blev han när vi kom ut på vägen och en ekorre springer över vägen! "Om jag inte var kopplad så…", tänkte han kanske ;-)

Vare sig du fått en påskpuss eller inte: Du är så värdefull, just för att just Du är Du! <3

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:

(null)

♥️















Taggar: #gladpåsk#blåhimmel#sommartid#balder#mörkerochljus#ägg#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :