Nu börjar det!

publicerat i Allmänt;
Lördag 16 mars 2024


(null)
Jaha…bakslag. Blötsnö som yr…hela dagen… 
 
Nu börjar det!, säger maken med en spänd, orolig min. "Nu börjar allvaret!"

Hm..? Vaddå, kriget?Ovädret?  Nej…slutspelet i hockeyallsvenskan. Så några veckor framöver (förhoppningsvis) är det bara hockey, hockey, hockey… ;-) Första hemmamatchen i morgon…jag ser matchen hemifrån, sittandes i soffan, där jag klagar, svär och förhoppningsvis jublar så Balder vaknar och hans öron står rakt upp ("vad är det som händer???") och han lägger sig en bit längre bort från mig, rullar ihop sig och suckar..,

Det är många år sen jag var på en hockeymatch. Numera klarar min utbrända hjärna inte av ljudet och alla andra häftiga intryck. Tyvärr. För det var kul att vara med. Den kollektiva känslan. :-)


När jag konstaterade att SMHI haft rätt i sin gula varning för "vind i kombination med snöfall" kände jag bara: nej, nu är det dags för min "Vår-Vinter-ängel" att komma fram igen:
(null)
Ljus, energi och liv. Och skydd. :-)

En första hjälpsändning via båt är nu lossad i Gaza. Må nu allt gå rätt till och må nu hjälpen nå de mest behövande! <3

God fortsättning på helgen önskar jag Dig! Allt gott! <3

Andetag
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Om någon undrar så är alla meditationsbilderna fotade av mig. :-)

Taggar: #hockyslutspel#bakslagivädret#vårvinterängeln#hjälpsändning#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :