Livslågan

publicerat i Allmänt;
Söndag 31 mars 2024
Påskdagen
Sommartid

Det är alltid en lika märklig känsla varje gång man drar visaren ett varv fram. Tjofs, så försvann den timmen, bara så där! ;-) Tiden, att styra tiden så…

(null)

Och kärleken vann! 
Trots allt. 
Och ljuset vann över mörkret! Enligt berättelsen i bibeln. 
Jo, jag tror på uppståndelsen. Eftersom jag tror att våra själar inte dör utan lever vidare. Kroppar dör men inte själar. 
Och varje vår vinner ljuset och livet! Se bara på naturen! 
Allt lever upp igen :-)

(null)
Jag har med min påsktavla här varje år, jag vet det. Men jag tycker om den. :-)

(null)

Detta får räcka för nu. Har det jobbigt idag. Fibromyalgin….:-(

Var rädd om Dig! 
Vi får följa ljuset. Välja det goda. Välja kärleken. 
Och Du bär ljuset inom dig, livslågan. 


Andetag
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️








Taggar: #påskdagen#livslågan#uppståndelse#tavla#sommartid#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :