Saknad

publicerat i Allmänt;
Onsdag 27 mars 2024

27 mars är en speciell dag för oss här. Min pappa dog den 27 mars 1999. Min svärfar begravdes den 27 mars 2003. Det är längesen, ändå i så färskt minne. Minnen och saknad. 

(null)
Gula tulpaner. Påsk. 

Bland de gamla vykorten:
(null)
Jag skrev igår lite om min skolresa till Israel.  Här är ännu ett minne som jag gillar. I Beth Alpha synagoga från 500-talet, finns vackra golvmosaiker. Bl a denna zodiak.  Zodiaken är en uppdelning av solens, månens och planeternas banor över stjärnhimlen inom astrologi och den äldre astronomin. 

Och på tal om mosaik. Den här är en av de vackraste byggnader jag besökt:
(null)
Klippmoske’n (klippdomen) iJerusalem. Så otroligt vacker. En muslinsk helgedom som en tid också har varit en kyrka. 

Påsken på intåg. Många ska ut och resa, må alla som kör bil, ta det lugnt! Må Din påsk bli en fin högtid, så som Du vill ha den. <3

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord. 

(null)

♥️


Taggar: #minne#saknad#zodiak#meditationsbild#mosaik;

Kommentera inlägget här :