Stilla veckan

publicerat i Allmänt;
Måndag 25 mars 2024
Våffeldagen
Marie bebådelsedag (vilket jag skrivit om tidigare)
Fullmåne

Stilla veckan. För dem som har möjlighet och kan, en vecka för eftertanke. Att stilla sig lite. Våga lyssna inåt. Vila hjärnan från alla dessa intryck som ständigt pockar på. En stund. 

(null)
<3

Ibland måste man få skratta åt politiker. De säger så konstiga saker då och då. Och man undrar hur de tänker. För samtidigt som de hånar forskning och allmänt folkvett så kan de få för sig att att göra studiebesök i "verkligheten"för att visa vad intresserade de är. (?) Som KD:s Ebba och Alice. De besökte en skog och pratade med skogsägaren. Då undrar Alice: "hur många träd finns det?"…. Ska man skratta eller gråta? Jag väljer att skratta…


Efter skratt så vill jag le lite :-)
(null)
:-) 

Som alltid när jag tagit in, så gott jag kan, alla hemskheter via nyheterna, kommer den kända dikten till mig:

"Jorden  kan du  inte  göra om .
Stilla  din  häftiga  själ !
Endast  en  sak  kan  du  göra :
en  annan  människa  väl .

Men  detta  är  redan    mycket
att  själva  stjärnorna  ler .
En  hungrande  människa  mindre
betyder  en broder  mer ."
-Stig Dagerman -

Den dikten, de orden fungerar som en tröst i all oro för världsläget. 

Påsken närmar sig. Hoppas på sol och värme! 
Hoppas att du har stunder för återhämtning. En stund för att stilla vara. <3


Andetag
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️




Taggar: #stillaveckan#stillavara#lyssnainåt#skrattaåtpolitiker#meditationsbild#våffeldag;

Kommentera inlägget här :