Värme

publicerat i Allmänt;
Torsdag 21 mars 2024
Nouruz (Nowruz) är persiska och betyder "ny dag". Det är en högtid som firas för att välkomna solens och vårens återkomst. Firas av olika Iran-och och turisktalande folk. Kan även kallas för det persiska nyåret. :-) Källa: Wikipedia 

Denna dag har många teman som t ex världspoesidagen. Och internationella Down-syndrom-dagen. 
Så: dags att rocka sockorna! 

(null)
<3

(null)
Han för en tynande tillvaro nu, där han står i solen på lekplatsen… snögubben…

Idag värmer solen och det är så stilla. Vår!!!
(null)
Spegling i kanalens vatten. 

"Vårens första dag
Och jag vill va med
Och jag vill va så med
Så att jag kan se
Att jag är en del av allt
Vårens stora dag
Och jag vill va' med"
Ur Vårens första dag, av Laleh
<3
(null)
Bild från en servett. Tycker så mycket om den. ::-)

Har kommit i utrensningstagen igen. Nu är det papper som ryker. Fy, vad mycket man samlar på sig. Eller "man" och "man", jag i alla fall. Känner du igen dig? 

Hockeymatch 3 i kvartsfinal i kväll… "hålla-alla-tummar-match".., ;-) Uj, uj..,

Vad Du än gör, var Du än är: Ta hand om Dig!  <3

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord;

(null)

♥️

Taggar: #värme#nydag#fira#rockasockor#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :