Vägen

publicerat i Allmänt;
Söndag 2 juni 2024

Vaknar till lite svalare väder. Det känns bra när man har mycket som ska fixas både utomhus och inomhus :-)

(null)
"Vägen till paradiset" Din skyddsängel är med dig på vägen.
——————
 
Mina ord om landshövding AKB:

Folket får betala med skatt. 
Tänkte hon med ett skratt.
Jag vill ha fest jag 
Både natt som dag.
Bjuda de jag känner
Ge jobb åt mina vänner
Som en prinsessa i sitt slott
Vill hon leva flott
Enligt de senaste rönen
Får hon avdrag på lönen
Det var väl inte så smart
Av en Stockholmsmoderat
Skärp dig nu Anna
Om du som landshövding vill stanna
———————-
"Loppis"
Vi behövde inte gå så långt för att gå på "loppis". Vi behövde bara gå till närmaste grannen och "fynda" :-) Sånt som för andra kanske ses som skrot men som faktiskt kan användas och komma till nytta. Och glädje. :-) Återbruk är ordet för dagen. Och så kul och kreativt! Endast fantasin sätter gränser. 
(null)
"Fynd". Detta och lite till … ;-)

(null)
Ja, vad säger man? Skönhet är nog det mest passande ordet. Eller hur? 
  
Som jag skrev tidigare så är det mycket som behöver göras i ordning inför "jubileet". Inte så mycket städ (det får man göra efteråt) utan mer iordningställande. Kan man lita på väderprognosen? Kan vi vara inomhus eller utomhus? Helst både ock. Då det blir flera generationer som träffas. :-)
Jag gillar att planera och fixa och duka. Om jag får göra det i min takt. Och har det lugnt omkring mig. Maken kämpar på med de "tyngre och jobbigare" bitarna. Det är lite jobbigt i värmen nu men allt går! Och det går bra. Vila får vi göra sen. Jubileum är kul!!! 
(null)
Eller hur? :-)

Må Din väg gå Dig till mötes! <3

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:
(null)

♥️





Taggar: #meditationsbild#fixar#väder#loppis#återbruk#vägentillparadiset#diktpårim;

Kommentera inlägget här :