Indiansommar

publicerat i Allmänt;
Lördag 7 september 2024

Varmt. Väldigt varmt. +29 idag. Indiansommar. Nytt rekord i september. 
Vi satt ute flera timmar med släkten igår  eftermiddag. Fika med tårta (vi hade ju 5 födelsedagar att fira) och samtal om dåtid och nutid. Jättemysigt. Känns så viktigt att träffas…så länge vi har varandra… 
Vid lunch idag blev det promenad. Mycket folk som strömmade ner mot badet. 
(null)
Surflogiet är stängt för säsongen men här var också en hel del folk. Sol och bad :-)

En liten biltur fick det bli i värmen idag. Fick tips från kusin på Insta. Hästnäs. Aldrig hört om tidigare. Jag är ju intresserad av historiska gamla byggnader så…
(null)
Stenhus från 1300-talet. Kraftig kalksten. Trappstegsgavlar. Fyra våningar och valv. 
(null)
Ståtligt. Påminner om packhusen i Visby men det här har varit hopbyggt med andra lägre byggnader. 
(null)
Spännande…:-)
(null)
:-)

(null)
På gården fanns en ståtlig kastanj. 
På hemvägen åkte vi bl a via Snäck. Den vackra vägen längs med havet. Trädallén. 
(null)
:-) Här syns hösten…
Nästa vecka blir det svalare väder. Kanske passar mina nerpackade kläder bättre då? :-) Jag har faktiskt gjort något "drastiskt". Jag klippte av en bit av benen på mina beiga, gamla byxor, så nu har jag ett par shorts i värmen. :-D
Var rädd om Dig! <3

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord;

(null)

♥️

Taggar: #meditationsbild#indiansommar#byggnad#trettonhundratalet#kastanj#shorts;

Kommentera inlägget här :