Fredag

publicerat i Allmänt;



Dagens tanke "stjäl" jag ur Magasinet Jeanne d´Arc Living:

Ta större chanser - än andra tror är säkert
Engagera dig mer - än andra tror är klokt
Dröm mer - än andra tycker är praktiskt
Förvänta mer - än andra tror är möjligt

Claude Thomas Bissell


Här följer fler kloka ord:

Att leva i det förflutna är långtråkigt och ensamt.
Att se tillbaka anstränger nacken och gör att man stöter ihop med folk
som inte går åt samma håll.

Edna Ferber (1887 - 1968)
Ur boken: Tankar om Harmoni i urval av Helen Exley


Det är fredag och jag har kunnat sluta lite tidigare på jobbet. Ännu ljust ute fast klockan närmar sig 15. Skönt! Familjen har beslutat att vi ska vara lite lata och beställa hem pizza till middag. Fredagsmys! Myser gör jag inombords också över allt beröm jag fått för min blogg. Ord som "humörhöjare" och "perfekt" känns helt enkelt underbart att få höra! Det sporrar mig att fortsätta...

Kommentera inlägget här :