Vårtecken!

publicerat i Allmänt;
DAGENS GODA NYHET: Ljuset är på på väg! Enligt GD i dag, 12 januari, har dagen ökat med 41 minuter sedan vintersolståndet. På Gotland har man hittat snödroppar och videung.

I dag snöar det igen. Konstigt att det "aldrig" tar slut. Fast det gör det ju. Det blir alltid vår! Man får mysa inne. Jag tänker tända ljus och läsa en bra bok i kväll. Kanske är det något sevärt på TV också.

Vill gärna dela med mig av något som värmde mig ända in i själen. Var nyligen hos goda vänner och blev bjuden på god mat. Hade med mig en blomma till värdinnan. Fick sen ett mejl med bl a dessa ord: "Blomman är så vacker på mitt silvriga bord - vinterinspirerat! Tack!" Jag blev väldigt glad över de orden. Att få ett tack betyder så mycket!

Dagens tanke:
Den som har förmågan att känna tacksamhet är en rik människa.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anneli Fors:

Hej Gunilla vad kul med en blogg lycka till Kram Anneli . Alltid kul att läsa blogg .

Kommentera inlägget här :