Olika syn på saken

publicerat i Allmänt;

"Det är mycket som måste göras", säger jag till maken när vi sitter ute i vårt torp och studerar gård och hus.
"Äh, om man vill så finns det en del att göra", svarar maken.
Vi har lite olika syn på saken. Jag önskar att jag hade lite mer av hans "det-ordnar-sig-tankar"... Inget är akut att göra därute och klart och perfekt blir det aldrig, ändå vill jag så mycket på en gång... "Allt genast!" Liksom... Idag hände det en hel del på reparationsfronten. Maken målade både fönster och ytterdörr. Blir jättefint!



Sommardagar ska vara som smultron på ett strå...

"Ingenting annat än smultron
smakar som smultron"
Talesätt

Igår tog maken och jag en rejäl långpromenad. En hel mil. Och ryggen höll och det kändes bra både till kropp och själ! Idag har jag varit "trädkramare"... Det är så mysigt att krama ett träd, luta huvudet mot det och känna dess stabila kraft. Sen gjorde jag qigong ute i solen och den sköna vinden. Det kändes friskt.

"Jag vill ha sommar över precis hela kroppen,
inte bara doppa tårna i den"
Ernst Kirchsteiger

Jag tillhör dem som gillar Ernst. Han lever verkligen med alla sinnen öppna! En skapande, levnadsglad människa.
Blir lite inspirerad att börja skapa själv. Kanske börja måla igen... Det var åratal sen jag målade senast. Får väl damma av penslarna först bara...

Dagens tanke: Vi är alla skapande människor, var och en på sitt sätt. Öppna dig för din skaparglädje och var stolt över det du skapar!



Till sist: Det är visst fullmåne i natt...

Kommentera inlägget här :