Tomtelakan?

publicerat i Allmänt;

"Start living now. Stop saving the good china for that special occusion.
Stop withholding your love until that speciell person materalizes.
Every day you are alive is a special occusion.
Every minute, every breath, is a gift from God."
Mary Manin Morrisey

Fick ovanstående tankevärda ord av en kär vän. Strax efteråt fick jag ord till mig om att inte skjuta upp allting till en annan dag... "en annan dag" är idag.... hm... "någon" försöker säga mig något...



Mina gäster har nu rest hem. Saknar dem. Det är kul att träffa nya människor, få nya vänner. Utbyta erfarenheter och lära sig nytt.Det ger energi. Nyttigt också att försöka uttrycka sig på ett annat språk. Det tog ett tag, efter att de rest, innan jag slutade formulera meningar på engelska inne i huvudet.
Mina vänner vann inte musiktävlingen... men de kom tvåa!!!

Idag damp ännu en katalog med julprylar ned i postfacket. Nog lever vi väl ändå i ett överflödssamhälle när man kan fylla en tjock katalog med julprylar som man egentligen inte behöver. Jag bläddrar förstrött i katalogen. Det är tomtar på allting, kuddar, gardiner, dukar,burkar... och lakan!? Måste man ha speciella "jullakan"??
Jag har absolut inget emot att människor vill julpynta. Jag har två goda vänner som fyller sina hus med tomtar i varenda hörn lagom till jul. Det är helmysigt att komma på besök och beundra alla dessa tomtar. Det känns som att kliva in i tomteland! Och tänk vilket arbete som ligger bakom. Jag julpyntade själv mycket när barnen var små.Jag hade t o m tomtar och änglar inne i badrummet och på toaletten! Min äldste son ville ha sakerna på samma ställe varje år. Jag fick inte byta plats på något och absolut inte hoppa över att ställa fram en sak.Och det var inget fel på hans minne...Det var då det... Jag pyntar fortfarande...lite...de flesta gamla julprydnaderna blir kvar i kartongerna. Och jag har inte ens julgardiner längre...Så konstig är jag, eller kanske snarare tråkig? Man hinner ju knappt sätta upp dem förrän det är dags att ta ner dem!
Men när man ser allt lidande i världen, all fattigdom och svält, känns det väl ändå bra onödigt med "tomtelakan"... Eller? Nu står ju inte julen direkt och klappar på dörren...ännu, även om man kan tro det när man är i affären... Så nu slutar jag med julskrivandet för denna gång.

Hittade något jättebra på facebook idag:

"People are made to be loved
and things are made to be used.
The confusion in this world
is that people are used
and things are loved!"

Kom ihåg: Det viktigaste vi har, det är varandra!



Kommentera inlägget här :