Sanna ord och vackra bilder

publicerat i Allmänt;

"Det finns bara två sätt att leva sitt liv, som om ingenting är ett mirakel eller som om allting är det."
Albert Einstein



"Inse vad det är du letar efter,
och det som varit fördolt ska visa sig för dig."
Nag Hammadi Biblioteket

Eftersom jag själv inte är direkt någon person som sprudlar av energi och positivt tänkande idag, så delar jag med mig av kloka, positiva citat från insiktsfulla människor, i detta inlägg. Det kan förhoppningsvis peppa både er och mig!Jag har plockat citaten från Eric Pearls spännande bok: "Väck din inre healer." Bilderna är från Billudden.



"Den bästa tjänst du kan göra världen är att skaffa dig en ny och ljusare syn på livet, människorna och verkligheten ... och att börja agera därefter."
från Kreativ visualinsering, av Shakti Gawain

"Inget vi drömmer om att göra är utom räckhåll.
Det är bara bristen på självkänsla som hindrar oss."
Theodore Rozak



"Det som ligger bakom oss och det som väntar längre fram är
mycket obetydligt i jämförelse med det vi bär inom oss."
Ralph Waldo Emerson

"Vi kan inte lösa de verkligt stora problemen om vi tänker
på samma sätt som när vi skapade dem."
Albert Einstein



"Det viktigaste som inträffat i vår generation är
upptäckten om att människan kan påverka livets yttre
aspekter genom att förändra sin mentala attityd."
William James

Efter dagar av sol och värme blev det idag en molnig dag med några regnskurar. På något sätt så kändes det lite rofyllt...

Slutord: "Förankrade i nuet förmår vi agera."
Bhagavad Gita

Kommentera inlägget här :