DET SOM ÄR VIKTIGT

publicerat i Allmänt;

Kontraster. Livet är fullt av kontraster. Min post idag t ex. Ett erbjudande om en prenumeration på en damtidning och ett "tiggarbrev". Det senare handlade om barn i u- länder som behöver opereras för läpp- eller gomspalt. Eftersom jag jobbat på ett eftervårdshem för barn som behandlats för detta ligger det mig naturligtvis varmt om hjärtat. Man kan ju tänka sig hur livet är för dessa barn vars föräldrar inte har råd att betala för operationer. De har problem med att tala och äta och kan inte gå i skolan. De hånas och isoleras, göms undan... I juni åker en grupp svenska volontärer till Vietnam för att operera omkring 100 barn. Organisationen heter Operation Smile. :-))
Så till tidningen för kvinnor 40+! Jag gillade den när jag var just 40+. Nu är jag 50+ och har av reklamen förstått att det finns tidningar för min ålder också! Undrar om det finns för 60+ och 70+ och... Troligen... Jag läser erbjudandet och stannar upp inför vissa meningar. Det står bl a att "tidningens hälsotips har förbättrat tusentals 40+kvinnors liv."
Hoppsan, tänker jag och så dyker mitt kritiska jag fram: Undrar vad de har för belägg för detta påstående? Jag undrar också hur många läsare som går med ständigt dåligt samvete för att de inte följt alla bantningstips och motionstips och skönhetsråd och allt vad där är. Det kommer ju alltid nya!
Ni kanske förstår vad jag valde att lägga mina pengar på...
Men om det dyker upp erbjudande om prenumeration på en tidning för kvinnor 50+ så kanske jag faller dit! Vem vet det kanske kan förändra mitt liv! ;-)
Kanske var jag i mitt val idag inspirerad av dagens "morgonpeppningsord" från Kreativ Insikt: "Du står upp för det som är viktigt"...

Dagens citat:
"Är det så litet
att ha njutit av solen,
att ha upplevt vårens ljus,
att ha älskat,
att ha tänkt,
att ha verkat?"
Matthew Arnold

Nu smattrar regnet mot rutan. Snart är det dags för kvällens "nagelbitare"... Hockeyfeber! Final...

I mitt köksfönster har det blivit vår:



Kommentera inlägget här :