GOD NATT

publicerat i

Söndagskväll. Regnet trummar mot fönstret. Sonen är förkyld. Hostande halvligger han i soffan och glor på fotboll. Det festliga är att istället för de svenska kommentatorerna hör man de finska kommentatorerna! Sonen tycker inte att det är festligt... -"Fett jobbigt", klagar han...;)

Vi har varit i torpet lördag och söndag. Tagit det lugnt förutom maken som måste klippa gräset.
När vi körde in på gården igår såg vi en otroligt vacker Domherre. Vinbärsbuskarna hade haft besök av fåglar, inte många bär kvar. I högen med det gamla takteglet låg en söt ödla och solade sig. En Sorgmantel flög omkring. Rosorna har blommat färdigt.
Vi promenerade, smaskade på räkor, såg TV. Under natten var det stjärnklart. Mäktigt! När vi kom hem till stan började det åska. Jag såg den tydligaste blixt jag någonsin sett! Den var bländande! Vilka starka naturkrafter som är igång när det åskar! Sen kom regnet...

Söndag kväll. En ny vecka ligger framför oss. Vill önska alla en riktigt God Natt och en bra vecka!

Godnattvisa

Du vet väl om
att Du är värdefull
Att du är viktig
här och nu.
Att Du är älskad
för Din egen skull
Att ingen annan
är som Du.

I morgon är en annan dag...







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ChaL:

"du vet väll om att du är värdefull" sjöngs på min konfirmation och jag kommer ihåg de så väl. Tack Gunilla för att du får mig att minnas det bästa!

Kommentera inlägget här :