FAR ÄR RAR

publicerat i

Fars Dag 2012.
En grå dag utomhus men inomhus var det varmt och ljust. Maken uppvaktades av sina söner med en vacker blombukett. Tårta var inhandlad. Familjen var samlad kring matbordet och njöt av den goda maten och av att vara tillsammans en stund denna Fars Dag.
Jag kan lugnt säga att mina söner har en underbar pappa.
Min egen pappa är död sen många år. När han dog konstaterade min yngste son, då 12 år: -" Nu har du ingen pappa längre". Nej, så är det...

Jag vet att jag citerat barns ord om pappor förut, men de tål att upprepas:
(Ur Gud som haver barnen kär har du någon ull)
"Det är väldigt viktigt att ha en pappa som kan simma i vatten. För om man inte kan öva sig i vatten så kan inte barnen lära sig simma och då kan allesammans drunkna."
- Vera, 6 år

"Min pappa är nästan som alla andra, bortsett från att han saknar en hörntand."
- Hanna, 5 år

"Det är tråkigare att vara pappa än att vara mamma. En pappa kan inte klä sig i kjolar eller ha behå på överkroppen."
-Linn, 5 år

"Min pappa måste flytta ut på landet, så nu har jag fått en ny pappa som håller sig i stan."
- Selma 7 år

"Pappor kommer ofta hem från jobbet och börjar bry sig."
- Signe 5 år

Hoppas att många pappor har blivit uppvaktade idag :)

Det har varit en fin helg för mig. Igår mådde jag jättebra av att äntligen klara av att och orka hälsa på kära "gamla" vänner. Så läkande att få samlas kring god mat, prat och skratt :)

I morgon är en annan dag... Nya möjligheter :)







Kommentera inlägget här :