INGEN FARLIG SMITTA

publicerat i

Hörde Babben säga följande nyss på "Go kväll" : "Förra året bestämde jag mig att nu får det vara nog. Nu slutar jag dissa mig själv!"
Hon har kommit till insikt om att hon inte är perfekt men duger som hon är.
Underbara, kloka Babben!
Jag önskar att jag också kunde komma till en sån insikt rörande mig själv... Har en bit kvar...;) Varför är det så svårt att tänka positivt om sig själv? Att uppmuntra sig själv? Är det präglingarna och Jantelagen?

Hon pratade också om sorg. I samband med hennes fars och mors bortgång kände hon att det hade varit bra att, som förr i tiden, bära sorgband. För att utan ord kunna signalera att jag mår inte så bra nu. ( Babben använde något bra ord för detta som jag nu inte kommer ihåg...)

Efter gårdagens slaskväder blev det en ganska fin dag idag. Solen tittade fram och lyste upp tillvaron. Vid 16-tiden, när solen går ner, startar min gäspningsperiod som sedan håller i sig hela kvällen...
Hade en god vän på besök i söndagskväll. Beställde nya ljus genom henne. För nu är det verkligen "ljuständartid". Du vet: "Förbanna inte mörkret, tänd ett ljus."

Bilderna från monsterstormens framfart är sorgliga. Tänker särskilt på de stackars människorna på Haiti och så undrar jag hur de gått för de hemlösa, "uteliggarna" i NY...?
Återigen har vi blivit påminda om naturens starka krafter.

Men som sagt: Tänd ljus i mörkret! Dela också med dig av ditt eget inre ljus till dem vars låga bara orkar flämta. Dela med dig av dina drömmar, dina positiva tankar, ditt leende, din humor, din glädje. Du vet, det smittar! Och det är ingen farlig smitta...;)



Kommentera inlägget här :