Det blir alltid väder ;)

publicerat i Allmänt;

God dag!
Solen gick upp idag igen - för dig!
Även om du inte ser den...;)

Här där jag är syns solen tydligt. Den skiner från en klarblå himmel och värmer skönt. Kan vara sommarens sista soliga dag, spår meteorologerna och varnar för regnoväder...:(Det har folk tagit på allvar. Alla som kan ligger utfläkta och avklädda och lapar de sista strålarna. Och glass verkar gå åt som smör i solsken ;)

Själv gick jag hem från jobbet när nacke och rygg sa stopp...denna förbaskade värk!
Jag vet, jag klagar för mycket...

Skrev några rader om det där....

"Hur kan du vara slut?
Du ser ju så pigg ut...."
Jag vet att du inte kan förstå
Det syns inte utanpå
men det värker ändå
det smärtar och bränner
det onda jag känner

Jag kämpar och jag ler
värken ingen ser
som tandvärk i hela kroppen
från tårna till knoppen

Jag måste få vila ut
Även om jag inget gjort är jag slut
Av värken blir man trött
Tack för all omtanke jag mött

Höga krav jag på er ställer
när ni måste stå ut när jag gnäller
Men det kan faktiskt lätta
att få om värken berätta....
:)
Detta är mina ord. Men jag tror att många känner igen sig....<3

Vi gjorde en välgärning idag. Äldste sonens barstolar har länge stått och tagit plats och samlat damm i vår arbetslokal. På väg till någon second hand-butik. Stora och höga är de. Måste ha släpvagn, konstaterade vi och på den vägen var det. Men vi hade blicken för långt bort. I samma kvarter som jag jobbar finns en secondhand-butik som drivs av "Fas-3:are". Maken frågade dem om de ville ha....Vips! Så var stolarna borta! Två glada tacksamma kvinnor kom och bar iväg dem! :)
Ibland så ser man inte längre än näsan räcker och ibland har man blicken alldeles för långt bort i fjärran ;))
Nu ska jag lapa lite sol på balkongen :)

En sak är säker: Väder - det blir det alltid!

Kommentera inlägget här :