En sinnenas dag

publicerat i Allmänt;

Söndag 7 juli.
En fantastisk sommardag och en ljuvlig kväll. Helt klart den varmaste dagen,hitintills, denna sommar :) + 30 grader i skuggan på dagen, + 25 nu på kvällen. Ljuvligt!!!
Men tack vinden för att du fläktade oss lite. Det behövdes.
Skönt att ha båt en sån här dag. Komma ut på sjön. Stänga av motorn ibland och bara ligga där och guppa :)
Att avsluta dagen med grillat är inte heller så dumt.

Det här var en dag att njuta :) Samla på sig kraft och energi. Bara vara. Det är inte så bara! Det händer mycket inom en... Alla sinnen får sitt.
Mina ögon tar in allt det vackra omkring mig.
Mina öron njuter av ljudet från vinden och vattnet som kluckar mot båten.
Doften av lavendel, rosor och smultron är ljuvligt.
Smaken av melon, glass, nygrillat...mmmm....
Solstrålarna som värmer huden och vattnet som är varmt, känns underbart.

En sinnenas sommardag :)
Hoppas att alla haft chansen att njuta :)

Gårdagen var intensiv. Besök hos svärmor i Bålsta och besök hos son med flickvän i deras nya hus i Stockholm. Fint. Mysigt. Trevligt. Varmt. :) God mat och gott fika.
Och flickvännens graviditetsmage växer som den ska <3

Jag upplever allt så intensivt denna sommar. Kanske för att förra sommaren gick i sjukdomens tecken. Som om jag upplever allt på nytt. Eller på nytt sätt?
Intensivt, nyfiket men ändå med en sån ro inom mig. Lite magiskt och väldigt härligt. Öppnade sinnen :)
Känner djup tacksamhet för att jag kommit så långt på Bättringsvägen. Jag nästan dansar fram ;) Inte alla dagar, men vissa...;)

Här är gudagott att vara.
O, vad livet dock är skönt!
Hör, vad fröjd från fåglars skara,
se, hur gräset lyser grönt!
Humlan surrar, fjäriln prålar,
lärkan slår i skyn sin drill,
och ur nektarfyllda skålar
dricka oss små blommor till.
- Gunnar Wennerberg

De vita rosorna har blommat ut. Den sista rosen lägger jag i en skål och ställer i det gamla köksfönstret. <3

Under middagen fick vi sällskap av en Blåvinge :)

Livet är gott. Hoppas att du kan känna det <3


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta Skoglund:

Åh vilken fröjdefull dag du haft ! :-) Kram

Kommentera inlägget här :