Ett fritt land

publicerat i

Vi flaggar idag för maken som fyller år. Och naturligtvis för vårt fantastiska vackra land! För alla nysvenskar och alla gammelsvenskar! Vi är, ännu så länge, ett öppet, fritt och demokratiskt land. Må det så få vara!!! Vi har alla ett personligt ansvar att värna vårt land. Det mångkulturella samhället som är en tillgång för oss alla. Vi väljer om vi vill se möjligheterna och dela med oss av det vi fått eller om vi bara vill se problem och handla utifrån rädsla istället för medmänsklighet...
"För Sverige - i tiden", säger kungen. Just så ja. :)
En sån strålande nationaldag det blev :)
Sol, blå himmel och värme! Tackar för det!

Det var bara maken som blev klippt igår. Jag gick nästan dubbelvikt av magsmärtor och hade lite feber och förkylningssymtom. Idag mår jag mycket bättre! Märkligt, men så fungerar fibromyalgin för mig. Det gör det lite svårt att planera ibland...

Har pratat jättelänge med min närmaste -i - ålder-syster (!) idag. Vi pratar inte ofta men länge ;) Vi blir mer och mer lika i åsikter och erfarenheter märker jag. Det är kanske åldern?

Nu sover hunden i ett skuggigt hörn. Make och son installerar något nytt telesystem eller något sådant. Jag ska ut i solen igen. I vår vackra, fria svenska natur.
"Gå ut min själ och gläd dig vid den store Gudens gåvor"... (Psalm)

För ett år sedan hade vi studentmottagning. Jag var väldigt sjuk då men orkade mer än vad någon av oss trott. Hade så många som ställde upp och hjälpte till och det blev en fin fest för sonen <3

Maken ska bli ordentligt firad på lördag :) Undrar hur vi ska fira honom nästa år? Då är det ju dags att fira "jämnt" igen...men vi tar det då. Nu är Nu och Här är Här....
Lagom till idag slog pionen ut!

Kommentera inlägget här :