KONSTIG KONSTRUNDA

publicerat i

Vilka fantastiska påskdagar! Idag har solen lyst och värmt oss igen. Ljuset! Påskdagen, dagen när ljuset övervinner mörkret....:)

Konstrunda planerade vi. Runda blev det men inte lika mycket konst som vi tänkt...Första stället vi besökte var trevligt. Konstnären bjöd på lekfull konst i blandade stilar. Sen blev det motigare. Vi ägnade mycket tid åt att leta p-plats...kaos...snopna åkte vi därifrån....Nästa ställe var så dåligt skyltat att vi inte hittade...och på nästa var det skyltat men fanns ingen utställning??!!
Då bestämde vi oss för att åka till den utställning vi inte trodde att vi skulle hinna med och skulle ta någon annan dag...Erik Hedins utställning i Sandviken. Det var ett riktigt lyckokast! Erik var på plats och vi hade mycket att samtala om. Erik är mest känd för sina fantastiska hundporträtt. Bl a av Maria Montazamis hundar. Nu ställde Erik ut tuschteckningar. Hundar, tuppar och "blandat". Mina två favoriter fanns bland blandat. Apollo och Venus. Vi beundrade och samtalade. Tackade för oss och gick till bilen. -"Du kanske ville köpa en tavla?" , sa maken. "Ja, jag funderar på det", sa jag. Tillbaka in på konstfiket och en förvånad Erik. Jag köpte två tavlor. Båda mina favoriter :)
Jippi!!! Nu längtar jag efter att få hem dem...

Vi är åter i stan. Här närmare havet har våren kommit mycket längre än ute vid torpet, i skogen. Till vår stora glädje har ån nu öppet igen. Solen glittrar så vackert på vattnet :)

Och fotbollsäsongen är igång...;)

Kommentera inlägget här :