Den första snön

publicerat i Allmänt;
Så kom den då, den första snön. Där ute i torpet. I stan regnade det.  Småspik. 
När jag klagade lite på snön sa maken: "Var glad att det börjar nu och inte för en månad sen"...Så sant :-)
När jag klagade på regnet tänkte jag själv omedelbart om. Vi har knappt haft ett sådant här väder på hela hösten....tack och lov :-)
Kul med snö, tyckte hunden :-)

Nu är den stora behandlingen hos tandläkaren igång. Inte kul. Har fått något infektionshämmande inlagt långt upp i tandroten. - "Det kommer att kännas lite ömt några dagar", sa tandläkaren. Ömt? Jag har en hm hm hm tandvärk!!!! Tur att det finns smärtlindring i en vit, brusande dryck ;-)
"Den brusar, men den hjälper."

Tänker på min barndoms tandläkare. Hade en riktigt jobbig en. Han ville gärna vara rolig. Dansade klumpigt i sina vita träskor och sjöng hellre än bra. Det var meningen att man skulle skratta men eftersom han var så hårdhänt och skällde på en bara man sa pip så vågade man inte skratta. Inte lätt att skratta med alla dessa prylar i munnen heller...;-) En gång hade jag min pappa med mig. Jag skulle dra en tand. Bedövningen tog inte, tandläkaren drog och drog och jag skrek och pappa skällde och vädjade till tandläkaren att sluta...Stor dramatik! Bara halva tanden lossnade....Tandläkaren slutade dansa och sjunga och skällde på mig istället....att jag inte har tandläkarskräck är väl ett mirakel...;-)
Jag hade en mycket märklig tandläkare senare i livet också men den storyn tar jag en annan gång....;-)
Jag lovprisar de skickliga och trevliga tandläkare som jag också haft och har!!

Nu är det kväll. Hockeykväll. Vi är parkerade i soffan framför TV:n. Jag kollar ibland. Hunden sover. Men maken är fokuserad på matchen. Heja Brynäs!

"We are not alone. The world is changing and we are a part of that transformation. The angels guide and protect us."
- Paulo Coelho

❤️

Kommentera inlägget här :