Det rosalila ljuset

publicerat i Allmänt;
Vilket fint helgväder det blev. Varmt och soligt. Det tackar jag för. Blåser gör det ibland här. De nedfallna löven snurrar runt i cirklar en bit över marken. Jag vet att det blåser betydligt mer i andra delar av landet och jag hoppas att det inte blir så mycket som det förvarnats om...


Rapporterna från Filippinerna avlöser varandra. Det är hemska rapporter. Svåra att ta in, tycker jag. Och man kan väl inte förstå bredden och djupet i en sådan katastrof när man bor i ett sådant tryggt land som vi bor i.
En av alla dessa berättelser om människoöden fastnade jag speciellt för. Det är den om den gravida kvinnan som förlorade sin 6-årige son när tyfonen drog fram. När hon fick dödsbudet satte födslovärkarna igång och hon lyckades gående ta sig till ett sjukhus. Där födde hon en son. "Jag vägrade förlora två barn samma dag", sa hon....
Vilket människoöde...ett av massor i den totala förödelsen....

Det verkar vara många som är villiga att ge bidrag :-) Stora som små bidrag. Alla kan bidra. Man kan avstå från chipspåsen, drinken, hamburgaren, chokladkakan, godispåsen, bakelsen, tidningen eller vad det nu är man "måste" ha...och istället vara med och rädda liv....
Visst är det fantastiskt! :-))
Av vårt överflöd till andras nöd....❤️
Eftermiddag i november. Gamla hamnen. Det vackra rosalila ljuset :-)

Igår var maken och jag hos goda vänner på förmiddagsfika. Väldigt gott och väldigt mysigt. Vi bjöds på fika med smak av sommar... Mums!

Nu har mer än halva november gått. Och den här helgen är snart slut. Ny vecka på ingående. 
5 kom ihåg inför veckan:
Du är en fantastisk kreativ person
Stå på dig annars gör någon annan det
Lita på din intuition 
Ha tillit till livet
Dela gärna med dig av ditt inre ljus
<3

"Vi vet inte vad som kan hända under livets växlingar. Däremot kan vi själva bestämma över vad som händer inom oss - hur vi reagerar, vad vi gör åt saken - och detta är i sista hand vad som verkligen räknas. Att förvandla livets råmaterial till något värdefullt och vackert. Det är den stora utmaning vi står inför."
- Joseph Ford Newton 

Det är visst fullmåne i natt...
Ljus och kärlek till er alla ❤️





Kommentera inlägget här :