Håll i hatten!

publicerat i Allmänt;
Oj, vad det har blåst här idag! Det gällde verkligen att hålla i hatten!
Vackert molnlandskap över staden.

Idag känner jag mig filosofisk på det lite mer humoristiska planet så jag citerar en av mina favoritfilosofer: Nalle Puh!
Varsågoda :-)

"Om en person du talar med inte lyssnar, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."

"För den outbildade är ett A bara tre pinnar."

"Ibland när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte."

"Du kan inte stanna i ditt eget hörn av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland."

"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man börjar leta efter det."

"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra."

"Titta in till någon när som helst om du känner för det. Säger de 'usch är det du!' kan du ju titta ut igen."

"Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen? frågade Nasse. Jag undrar vad jag får till frukost, sa Puh. Vad tänker du Nasse? Jag undrar om det ska hända något roligt idag, svarade Nasse. Mmmmm, sa Puh tankfullt. Det är samma sak!"

"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar."

Tack kära Nalle Puh för dina visdomsord! ;-))
❤️

Nu börjar adventsstakar och ljusslingor dyka upp i fönster och på balkonger. Fint. Men jag väntar nog till lördag med att adventspynta. Nya vita ljus måste nog inköpas också. Eller har jag kvar sen förra julen? Bäst att kolla "lagret":-)

Gävlebocken skulle visst byggas upp idag men det gick inte. Det blåste för mycket!

Ha det gott!
❤️



Kommentera inlägget här :