Välkommen till världen <3

publicerat i Allmänt;
Jag går i lyckorus :-) Funderar på att börja med knut i nacken...för det är väl så farmödrar ser ut?
.... Fniss...
Jag har blivit Farmor!!!!!!!!!! Till en liten tjej!
Igår kom hon till världen och hon är så välkommen :-)
En till liten själ som ska vandra här på jorden :-))❤️ Ett mirakel och underverk!
Både maken och jag tycker att det känns overkligt ännu men oj, vad glada vi är :-)
Och tacksamma över att vår äldste son blivit pappa och att hans flickvän är en sån fin tjej. Att just de möttes här i livet :-)

Solen skiner och vinden tar i. Det är fredag och "Kanelbullens dag". Bullar är gott, men som en av mina systrar sa: "Idag passar det bättre med Prinsesstårta" :-)

Jag lovar att inte bara skriva om mitt barnbarn här i framtiden. Sånt blir lätt väldigt tråkigt för utomstående. ;-)Jag kommer att fortsätta leverera positiva nyheter och glada ord om allt möjligt. Allt jag hittar och upplever. Men just idag ville jag dela med mig av denna personliga glädje. :-) 

Barnens ord ur "Gamla tanter lägger inte ägg":
"När babyn är inne i magen på sin mamma kallas den foster. Mamman kallas fostermor. Det första som bildas på fostret är öronen."
- Ida 6 år

"Graverade mammor går med babyn i magen i ca 204 månader."
- Hedda 6 år

"Om fröet från pappan inte träffar mammans ägg blir det bara en vanlig omelett av det."
- Mikael 6 år

"När mamman och pappan gör en baby har de ansvar för var sin del. Om det blir en flicka har mamman ansvar för nederdelen. Om det blir en pojke, har hon ansvar för överdelen.Så enkelt är det!"
- Kristin 5 år

"För att få barn måste fröna tävla. Om de spurtar riktigt mycket är det risk att man får tre tvillingar."
- Johan 7 år

..."eller i värsta fall får man fyräggiga barn."
- Ville 5 år

"Om man vill kan man ta ultraviolett ljud och kika in på babyn med en apparat. Då brukar den tycka att det blir väldigt ljust därinne, men den tycker också om att få titta på sin mamma och få ett visst intryck av henne."
- Anna 6 år

Jag älskar att läsa om barns syn på saker och ting. Mycket man själv inte tänkt på. Underbart! :-)

Ät nu en kanelbulle och ha en fin helg!


❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta Skoglund:

Hej Gunilla och GRATTIS än en gång ! Att fira ett nytt livs inträde på jorden är väl det bästa man kan blogga om, eller hur ! :-) <3 Minns när min brorsdotter föddes i England för 7 år sedan. Det fanns inte någon på mitt arbete som missade att jag blev faster, jag lovar :-) Så njut och blogga om barnbarnet lite då och då - det är helt ok - så länge det inte är varje timme.... ;-) Kram

Svar: Tack fina Lotta! Visst kommer jag blogga
Om barnbarnet. Kram
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :