Piiip

publicerat i Allmänt;
Piiip, säger den var tionde minut och så stramar det till runt överarmen så att det nästan gör ont ;-) Blodtrycksmätaren eller vad den nu heter. Undrar hur natten blir..."bökig" skulle jag tro och sömnlös. Får väl ta igen sömnen så gott det går i morgon :-) Jag bär själva mätaren så chict på höften och så går en sladd från den via ryggen till manschetten. På kvällen kan jag ta av mätaren från bältet och lägga på nattduksbordet. "Eller under makens kudde" som sjuksköterskan sa...Tror att det senare knappast är så populärt ;-)

Meddelandet som jag fick just nu var inte bra för blodtrycket...Regeringskris...
:(

2 december
Lucka 2
Himlen var så otroligt vacker vid solnedgången idag. Även om solen inte synts på hela dagen så är jag tacksam för den skönhet den sprider genom molnen. Man får vara glad för det lilla :-)

Varit på yoga idag. Riktigt skönt. Salen där vi ligger på våra mattor är stor och vacker. Längst upp i ett gammalt hamnmagasin. Vi tränar mycket på att andas rätt. Pratade med en av de andra deltagarna efteråt. Vi hade lite kul åt det faktum att man måste "lära sig andas" ;-) Men det är ju tyvärr så i vår stressiga vardag.
Yoga är bra. Säkert bra för blodtrycket också :-)

Ljus och värme
❤️




Kommentera inlägget här :