Segerglädje

publicerat i Allmänt;
16 februari. Solen tittade fram i morse men nu har himlen återtagit sin gråa nyans.
Men trots det gråa så finns det så mycket att vara soligt glad över denna helg :-)




Svenska skidlandslaget!!! Himmel, vad fantastiska ni är! Vilken underhållning och spänning ni bjuder på!! Wow! All ära till er kämpande killar och tjejer!!!!

Jag medger gärna att jag inte är den som sitter i soffan och njuter under loppen. Jag vandrar....Och när Kalla gick i mål igår, då skrek jag!!! Wow!!!!
Segeryra och segerglädje sprider sig som ringar på vattnet över vårt land :-)
Njut av ögonblicken! Delad glädje är dubbel glädje :-)

Stor glädje har det varit för mig i helgen när äldste sonen kom på besök tillsammans med underbara lilla dottern. Att få rå om sitt barnbarn under ett dygn, det var den bästa present jag kunde få. :-) Lite i förväg, men ändå <3
Och som ett solsken sken hon lilla "gumman". Finns det något mer oemotståndligt än ett litet barns leende?
Jag har avverkat nästan hela min repertoar av småbarnsramsor och godnattvisor ;-) Man samlar på sig en del som mamma och "dagisfröken". Mys <3

Hunden är väldigt trött. "Det kostar på att ha sin "gamle husse" på besök. Och något litet knyte hade han med sig också som fick väldigt mycket uppmärksamhet. Då måste man busa lite! Så dem inte glömmer bort mig. Men den lilla "valpen" nosar jag bara lite försiktigt på. :-)"

OS är inte bara ära och guld, silver och brons. Det visar också upp stora och små människor. En stor människa är schweizaren Dario Cologna. När han tagit guld på 15 km klassiskt väntade han i 28 minuter på jumbon, peruanen Roberto Carcelen. För att ge honom en kram...Det är stort!!!!


Representant för de små människorna är enligt mitt sätt att se,Petter Northug. Efter alla dessa elaka pikar och oförskämda uttalande om och mot svenska åkarna, fungerar det inte alls för hans egen skidåkning. Då skyller han på vallan! 
Jag gillar Norge och de norska åkarna men Petter...nej... Det är en sak att vara lite charmigt "kaxig" men när det bara blir elakt provocerande, då har det gått för långt. Han för sitt eget krig han Petter...och man kan ju undra varför... 

Dags för söndagsmiddag. Fisk! Gott!
Glöm inte att njuta av de små härliga ögonblicken som livet bjuder oss på.
❤️

Var rädd om Dig - just Du är värdefull!

Kommentera inlägget här :