Tack och eftersmak

publicerat i Allmänt;
OS tog slut med en bitter eftersmak. Jag måste anstränga mig för plocka fram och minnas Kallas segerglädje, Hellners målgång med svenska flaggan i handen...Så känns det lite bättre :-)

Kanada vann guldet i hockeyfinalen. Överlägset och helt rättvist. Grattis!!! :-)

En blyg och ödmjuk kille från Valbo som blivit hockeystjärna i NHL står plötsligt i centrum för en dopningsskandal. Allt verkar vara kaos.Alla verkar vara chockade. Långt innan någon har fått tillräcklig information kommer hånet, anklagelserna, teorierna, försvaret.... Självutnämnda "experter" kan och vet plötsligt en massa. Massmedia skruvar upp läget. Vem ljuger? Vem är den skyldige? 
Det handlar om ett för högt värde av ett ämne i en allergimedicin.
Killen från Valbo som inte ville ta av sig sina skridskor när det var sovdags när han var liten, fick aldrig spela den viktigaste matchen i karriären. Lagar är till för att hållas. Så är det. Oskyldig eller skyldig, han är för alltid dömd. Han bär en stämpel: dopad?

Ja, nu blev det "deppigt" här på min blogg. Men jag kan inte låta bli att ta upp detta eftersom det engagerar mig...Hoppas att sanningen kommer fram, vad den än innehåller!

Gulliga vänner hör av sig och undrar om jag mår bättre. Jag är lite piggare men alla som varit med om "hosta hela natten", vet hur man mår efter det. Och efter ett flertal nätter så mår man mindre bra....

Vårväder! Det måste man väl kalla + 8 och kastvindar? Och fågelsång och upptorkade gator i stan...?:-)

Ut till torpet på eftermiddagen. Ännu mer "öppet landskap" än sist. Vår stora ståtliga gran är nu fälld. Det känns väldigt annorlunda. Det är först till sommaren som vi på allvar kan njuta av vår betydligt ljusare tomt. :-)
Tack kära gran för det du var. Tack för insiktsskydd och skugga. Du var så ståtlig! Men du tog till slut för stor plats. Växter och träd omkring dig mådde inte så bra. Tack för att du fanns <3

Vilken tröst det är, när livet inte känns på topp, att Ljuset, det återvänder alltid!
❤️

Kommentera inlägget här :