Spöke?

publicerat i Allmänt;

Vad är nu detta för en liten figur? Hi hi...inget spöke...inget litet "monster"...denna lilla sötnos är en Blek Spirea :-) Det var svaret på frågan från föregående inlägg. Med hjälp av tips från vänner kom jag till slut fram till att det var det det var, min "mystiska" växt ;-) Tack för all hjälp! <3

Ibland skulle jag vilja ha lite fler raksträckor i mitt liv. Med fri sikt rakt fram och åt båda håll. Men så är det inte alltid och så är det inte nu. Just nu är Bättringsvägen både kurvig och backig. Jag oroar mig över beslut som måste tas, jag är trött till både kropp och själ, det gör ont....Precis när jag kommit upp över backkrönet och förväntar mig fri sikt dyker nästa backe upp...Men det är ju själva Livet som är så, jag vet, det är bara det att när man varit utbränd och börjat glöda igen, finns inte alltid tillräckligt med glöd för "nya tag" ;-)
Parallellt med Bättringsvägen går ju Kärleksvägen. Jag försöker vandra på den med tillit till livet även om den också har sina toppar och sina dalar. Och sina kurvor. Men där finns lite mer positiv spänning: "vad är det för kärleksfullt som väntar bakom nästa krök?" :-)

Idag, den 14 juli, fyller Kronprinsessan år. Men hon får såna massor med hyllningar så jag firar och hyllar istället min farbror som faktiskt också fyller idag. Hurra, hurra, hurra, hurra!!!

Tyskland vann VM-finalen. Välförtjänt, tycker jag som faktiskt satt uppe sent och tittade. Lagmaskinen Tyskland med en massa fantastiskt duktiga spelare. Så många kramar, sådan glädje. Angela Merkel hoppade och studsade och sken som en sol. Och så mycket tårar och besvikelse hos förlorarna, Argentina....Vilket drama! Drama ur verkligheten. Ett drama där det bara finns en vinnare. Det är bara guld som räknas! Förutom för oss svenskar 1994. Vi grävde inte guld i USA. Vi kom trea, vi tog brons men vi firade som om det var guld! :-))

Vi gick till sängs runt midnatt. Ute var det 17 grader varmt och tät dimma som omgärdade oss. Kändes lite mysko ;-)

Två starar, en hona och en hane, har med några dagars mellanrum, flugit in i stugväggen och landat döda i en rabatt. Sorgligt...Hade de ett budskap? Jag kollar Solöga:
"Ta till vara dina möjligheter. Min gåva till dig är att genomföra dina idéer/projekt/visioner."
......
Inte stanna på idéstadiet alltså! ....
❤️
Nu fick jag mig en rejäl tankeställare :-)
Fullmånen tittar fram mellan grenarna.Oj, vad jag sov dåligt den natten...

Nej, nu får jag ta mig i kragen, som det heter, och genomföra något av det jag tänkt mig. Jag tror jag börjar med disken ;-) Sen övergår jag till visionerna...

Ha det gott!
Ljus och kärlek på din väg!
❤️



  


Kommentera inlägget här :