Idag känns det bättre

publicerat i Allmänt;
Idag känns allt bättre. Idag kom hoppet tillbaka. Jag har peppat mig själv med massor av positiva, roliga och kärleksfulla inlägg, artiklar, sånger, filmer, reportage, bloggar...ja, allt det som handlar om den goda kampen för alla människors lika värde. Den kampen växer! Vi är inte slagna. Bara lite chockade över att så många röstade mot mänskliga rättigheter, frihet, demokrati och medmänsklighet. Men nu reser vi oss igen och vi är många, många som tänker med både hjärta och hjärna.❤️
Jag känner mig taggad! :-)

"Jag är tacksam för att leva i ett land som människor kommer till, snarare än ett land som människor flyr ifrån."
- Gustav Fridolin -

Jag läste idag något fint som en vän skrivit och blev då påmind om de tre livsviktiga orden:
TRO
HOPP
KÄRLEK
❤️❤️❤️

Man måste våga tro, man får aldrig sluta hoppas och kärleken den växer ju mer vi slösar med den!
❤️

Kommentera inlägget här :