Jag lämnar spår

publicerat i Allmänt;
+ 29 i skuggan. Den tryckande värmen tar tag i min kropp med värk och illamående som följd. Men jag bestämmer mig för att njuta av sommardagen i alla fall. Så gott jag kan.
Det känns svalare nere vid sjön. Av med strumpor och skor och ner med fötterna i det kalla vattnet. Först bara tårna. Det känns inte så kallt. Så hela fötterna. Svalkande! Skönt!


Jag lämnar spår efter mig...;-) Fast bara tillfälligt ;-)
Himlen är så ljuvligt blå :-) Och vinden är så ljum.

Den första lupinen har slagit ut ;-)
Doften från tusentals Liljekonvaljer på vägen ner till sjön är ...obeskrivlig :-)
Och titta! De första Midsommarblomstren!

Är nöjd med min dag som jag upplevt med alla mina sinnen.
Jag har känt det svala vattnet mot mina fötter och den ljumma vinden mot min kropp. Jag har dragit in blomdoft genom min näsa. Jag har lyssnat på fågelsången och vindens sus. Jag har sett naturens gröna skiftningar och himlens blåa ljus. Och jag har smakat...hm...? Vatten! Vatten! Vatten! Denna heta dag! ;-)
Vilken lycklig människa jag är som fått uppleva denna dag :-)


I morgon är en annan dag. Undrar hur den blir?
❤️

Kommentera inlägget här :