"Slappardag?"

publicerat i Allmänt;
1a Maj 2014
Vaknar sent av solstrålar som sticker mig i ögonen, vilket de gärna får göra. :-)
Går upp och en blick ut genom fönstret visar att det mesta av gårdagens snö smält bort.
- "Idag har vi en slappardag, va,"säger maken vid frukostbordet. -"Visst", svarar jag, som intar frukost i sängen. "Inga problem."
När maken upprepat detta om slappardag som ett mantra några gånger, kan jag inte låta bli att skratta. -"Jag tror inte du klarar det", säger jag, "du är redan rastlös."
Maken håller med och är strax ute på gården och eldar och fixar :-)


När jag tar en sväng ut på gården börjar det hagla. Men jag hinner konstatera att naturen fick sig en kalldusch igår. Blommorna ser lite tilltufsade ut. Till min stora glädje ser jag att Gullvivorna kommit upp! Och i rabatterna börjar Lupinerna breda ut sina stora blad. Jag är nästan lika förtjust i bladen som i blommorna! ;-)


Det doftar gott av blöt jord idag. Naturen behövde kallduschen! Och efter regn kommer solsken. Precis som i våra liv. Vi pendlar mellan sorg och glädje. Efter en tid på botten kravlar vi oss upp igen och vågar le lite försiktigt. Tar försiktiga steg framåt. Öppnar oss lite. Och en dag sträcker vi oss upp mot solen uppfyllda av kraft och glädje. "Vi reser oss igen, ja, vi reser oss igen...." :-)
Men i våra liv finns inte bara svart eller vitt. De där dagarna med alla de grå nyanserna är också värdefulla. Och så kommer våren och sommaren in i vårt sinne och naturens och våra egna färger exploderar i en fantastisk färgkavalkad!!!


Första Maj. Valår. Politik....tänker jag skriva om framöver...Vill bara idag säga att jag tycker att det är synd att demonstrationer och manifestationer som förr förknippades med kraft, engagemang och demokrati numera förknippas med våld och rädsla...Från höger till vänster och mittemellan. 
Vi får aldrig sluta kämpa den goda kampen, för det som vi tror på. 
Kämpa för det ditt hjärta säger dig och gör det med ditt sunda förnuft!
Hittat på Facebook :-)

Om du vill bli berörd och få möjlighet att skratta: Se på Humorgalan ikväll!
Det ska jag göra :-)
För varenda unge :-)
❤️

Till sist bara "måste" jag dela med mig av denna också. Love it! ;-)
Från Facebook :-)

Och om någon undrar om jag tänker slappa hela dagen medan maken kämpar och sliter så är svaret: nej! Jag tänker ta mig an ett "måste" i taget ;-)

Kommentera inlägget här :