Balkong

publicerat i Allmänt;
Torsdag:
Kvällen är varm. Vi sitter på en av våra balkonger och njuter av stadens brus. Bilar på gatan. Människor som promenerar, skrattar, pratar. Lite dunk från festivalen i Gasklockorna. Båtar glider sakta förbi på ån. Och vi konstaterar ännu en gång, jag och maken, hur bra vi har det som har möjlighet att bo så här. Tacksamma.

Tidigare idag hade vi finbesök. En av mina systrar med make och dotter. Lilla Elvira, 2 månader precis idag. Så söt. Det är något speciellt med att hålla ett sånt litet knyte i famnen. Och kul att bli moster igen på gamla dar ;-)

Och så blev det fredag:
När jag äntligen slår upp mina blå och tar mig ur sängen hittar jag maken ute på balkongen. Nej, han har inte suttit där hela natten ;-) Han är alltid uppe före mig och nu avnjöt han sitt kaffe därute, i solskenet :-)

Vi jobbar lite. Jag träffar kär vän. Som vanligt löser vi världsproblemen ;-) Tänk så bra allt vore om det var vi som styrde och ställde ;-)
Vi pratar också om saknaden efter hennes hund, vår fyrbenta vän...

Hemma igen passar jag på att njuta av sol och sommarvärmen från balkongen. Åh, så underbart! Tacksam över att jag har möjlighet att njuta...
Passande mellanmål en varm dag:

Utsikt från lilla balkongen. Så härligt med åns vatten och alla båtarna.

Min vän i norr ringer. Vi pratar som vanligt länge :-) Vi har varsin kronisk sjukdom så det blir en del snack om dem. Om stress. Om 

Kommentera inlägget här :