Sensommarfredag

publicerat i Allmänt;
Samtal:
Jag: "Jag vill vara ute i solen, promenera, måla. Och jag borde städa lite..."
Min kropp: "Det kan du glömma! Jag har feber och värk. Ligg still! Vila!"

Resultat: korta stunder i solen, vila inomhus, en kortare promenad, vila, ev lite målning senare idag...absolut ingen städ....

Promenaden var trevlig. Vi gick ner till "vår" vackra sjö, där vi stötte på trevlig granne med mysig hund. Vår hunds "kompis", en svart labrador. Vår springer spaniel och labradoren är ju "besläktade" på så sätt att båda är av vattenapporterande ras. Fast i detta fallet är det bara labradoren som är det . Ni som följt mig här vet att vår spaniel inte gillar vatten..."Bada?" "Är du inte riktigt klok?" ;-)
Nu tittade vår hund mycket förvånat på sin kompis när denne simmar ut och apporterar en leksak..,(!?) Mycket märkligt beteende! Och han gör det flera gånger! ;-))



Jag har en sån där "argpåminsjukdom-dag" :( Tycker inte om att vara begränsad...ville gå på herr Ledins konsert i morgon på Furuvik...men insåg redan innan feberns utbrott att jag inte orkar stå i så många timmar...suck...älskar utomhuskonserter...
Men, "vad är väl en bal på slottet?"...


Fick ett glädjande sms från min mor i förmiddags. Resultatet av den undersökning hon varit på visade att allt var okey. Skönt. Nu steg glädjebubblorna upp igen. ;-)

Läste att regeringen äter kräftor ikväll.  Det gör vi också. Tillsammans med yngste sonen på besök. Ute i paviljongen. Solen skiner ännu och det blåser en skön vind. 

Jag hoppas att alla de 7 seriösa politiska partierna, nu i höst, tar upp alla viktiga frågor som vården, arbete, skolan, miljön. Att det är detta som kommer debatteras och att massmedia skriver om detta. Så att fokus flyttas från hatet mot invandrarna till annat. Och att det åttonde partiet tvingas redovisa sin miljöpolitik t ex. ;-) Det skulle vara intressant och avslöjande, tror jag....

Önskar alla en fin helg! Ta vara på alla möjligheter till solstrålar ❤️

Den här söta hunden med sin illmariga blick ville vara med på min tavla :-)

 



Kommentera inlägget här :