I sin enkelhet

publicerat i Allmänt;
8 december

Morgonblick. Så fantastiskt vackert på himlen i morse.

Var äntligen tillbaka på yogamattan idag. Så skönt och så behövligt. :-)
Vår yogalärare uppmuntrade oss på slutet att känna tacksamhet. Att tänka på något vi var tacksamma för just då. Jag kände direkt tacksamhet över var jag är i livet, vad jag gör, den jag är, alla underbara människor runt omkring mig, andligheten, skapandet, glädjen...och tacksamhet över att jag idag orkade och hade möjlighet att vara med på yogan. <3

Tacksamhet är granne med lycka, känner jag. <3

Fick ett mejl från Kjell Bergqvist idag. ;-) Ja, inget personligt mejl förstås, det var från Plan. ;-) Han uppmanar mig och alla andra att inte köpa så många julklappar som bara samlar damm utan istället köpa julgåvor som ger stöd till barn på flykt. <3 Vilket man kan göra via olika hjälporganisationer. Självklart Kjell! :-)

Jag har hört och läst upprörda stämmor som protesterar när någon föreslår något liknande det Kjell B föreslår. De känner att här kommer någon och försöker bestämma över vad jag ska lägga mina pengar på. Det är känsligt så klart men det är ju inget tvång, det är helt frivilligt! 
Var och en väljer själv.
Det som är kvar av bordsdekorationerna från bröllopet. Vackert i sin enkelhet. <3

Vill dela ett skratt via ett citat av Jonathan, 7 år:
"När det är jul måste man gå på fest och vara extra snäll hela tiden. Man blir trött av det!"
:-)


Var rädd om Dig!
❤️




Kommentera inlägget här :