Välsignad och tacksam

publicerat i Allmänt;
5 december

Mörker råder och vinden skakar om oss.
Så skönt att sitta inomhus och titta ut på alla adventsstjärnor och ljus som lyser upp i mörkret. På bilden en stjärna från en varm pläd. 

Nu har barnbarnet åkt hem. Det blir så tyst efter henne. Hon hade lite svårt att somna mitt på dagen så jag satt länge med henne i famnen. Vaggade henne lite. Sjöng tyst. Tittade ner på hennes fridfulla ansikte. Kände hennes tyngd. Tänkte plötsligt på alla föräldrar som tvingas fly med sina barn bort från krig och terror. De som bär sina barn i alla sorters väder. Bär mil efter mil. Fryser. Försöker samla kraft och mod för några steg till. Måste orka för barnens skull! Hopp och förtvivlan är deras medvandrare. Orka trösta. Orka mätta. Orka lite till...
Och här sitter jag med mitt vackra barnbarn, i värme och trygghet. Och tanken slår mig: så välsignade vi är!!!
Välsignade unge <3
Må änglarna vandra med oss alla. I mörker och ljus. I värme och köld. Genom regn, genom storm, genom vila och flykt.
Jag tror att de finns där även när jag tvivlar. Jag bryr mig inte om att folk skakar på huvudet åt min tro. :-)

Lördagkväll. Son och make på hockey. Hunden har intagit vänteläge vid dörren och jag kurar ihop i soffan. Lyssnar på vinden. Åns vatten är oroligt. Här inne är det rofyllt.  Allt är som det ska vara. Jag känner mig så välsignad och så tacksam.

Ljus och Kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :