Medkänsla

publicerat i Allmänt;

Från en vacker kalender som hänger på väggen på mitt jobb. Det här är bild och ord för februari månad.

Vid ingången till affären sitter en kvinna och fryser. Jag lägger några slantar i muggen. Hon tackar vänligt. När jag går ut från affären har jag hittat några slantar till i fickan som hon får. När vi går till bilen undrar maken om jag hörde vad en man sagt när jag lämnade mina slantar. Nej. "Åh, så dumt", hade han sagt...
Tur för honom att jag inte hörde det. Jag hade nog frågat vad som var hans problem...;-)

Tänker på mannen som blev misshandlad av en för honom okänd man efter att han skänkt en tiggare pengar...
Och på ytterligare en man som blev utskälld av en medelålders kvinna när han bjöd en tiggare på mat. "Man ska inte göda dem", skrek kvinnan. Och andra hemskheter...

Har märkt att "hatare" hånar människor på nätet som gjort goda gärningar...
Att vara "god" är tydligen något fult, fel och dumt...???

Något positivt som hänt sen sist? Ja, men, absolut!!!
Det blev inget tiggeriförbud i Norge!!! Där fick medkänslan och förnuftet råda till slut. Hurra!!! :-)

Och något lokalt positivt som gärna får sprida sig är att Solen bröt igenom molntäcket både igår och idag!!! :-) Takdropp! Det är ett ljuvligt ljud! :-)
När solen gick ner i går kväll...Tack solen, du tände min livsgnista igen! :-)

Många skriver att de laddar inför morgondagen. Andra att de är totalt oladdade...för vadå? ...Melodifestivalen!
Jag är inte "laddad" men jag tittar nog om jag inte har något annat för mig ;-) Det är ju ett utmärkt tillfälle att gnälla och sucka över hur folk låter och hur de ser ut. För Mellon är ett kärt spektakel..hi hi..
Nej, jag tycker inte att man kan tävla i musik! Eller...? Uppenbarligen så kan man ju det...Det låter bara "så rätt" att säga att man inte kan...fniss... För dem som gillar Mellon är det fest. För dem som ogillar så finns det annat att se eller göra. Att döma andra för deras val eller smak är bara dumt. Tycker jag i alla fall ;-)

Till slut vill jag bara återgå till början. Till bilden och orden. Medkänsla. Visst är det ett vackert ord! Och innebörden är ännu vackrare. Medkänsla....<3

NAMASTE 
<3
❤️

Kommentera inlägget här :