Stridsmö

publicerat i Allmänt;

På hemväg. Lämnar ett snöigt Göteborg.

"Stridslysten sköldmö" står det på en mugg att mitt namn betyder ;-)
När jag googlar är det helt klart att namnet betyder "strid"...;-)

Hi hi...jag gillar det! Jag är beredd på strid. Men bara för det goda! ;-)

Både jag och min mamma har namnsdag idag. Mitt namn är en latiniserad form av min mammas namn.

Vi passerar just nu Uppsala under vår hemresa. Just nu är det uppehåll. Vi har åkt i skiftande väder. Bl a snöväder. Men inga stora trafikproblem tack och lov.
Snart svänger vi mot Österbybruk. För "avlämning" av mamma hos min syster. 
Vackert, snöigt utanför Göteborg

När jag ser bilder och filmer på vänners barn och barnbarn som har kul i snön tänker jag på hur härligt "riktig" vinter är för barn. Att leka i snön, att skapa och gömma sig, åka och glida...Jag älskade vintern när jag var liten och växte upp i Härnösand. Där var det "alltid" vita vintrar! Tror jag ;-) Å andra sidan så var ju somrarna "alltid" soliga och varma förr...eller hur?? ;-) 
Sanningen är väl att man minns lite "glest"... Men det är ju bra om minnena är positiva. :-)
Vacker vinterhimmel i eftermiddag :-)

Nu åkte vi över Dalälven och är nu på "rätt" sida av den ;-)

Lite "kul" i det politiska landskapet just nu, tycker jag. Leker med tanken att det kanske kan bli fyra kvinnor som partiledare inom Alliansen...något helt nytt inom svensk politik...:-)


Nu avslutar denna stridsmö detta inlägg. Önskar er alla en Fin Helg!
Jag ska på ytterligare ett 80-årskalas  i helgen ;-) 
<3




Kommentera inlägget här :